Opublikowany 2011-02-03, 10:49
Aktualizacja: 13 lata temu
W związku z ostatnim komunikatem MSZ, biura podróży i niektóre linie lotnicze mając na uwadze bezpieczeństwo klientów, odwołują planowe loty do Egiptu.
Zgodnie z obowiązującym prawem klientom, którzy zakupili wycieczki do Egiptu proponuje się bezpłatną zmianę kierunku wycieczki w równym standardzie lub całkowity zwrot kosztów - biura wywiązują się z tych obowiązków. Więcej mozna przeczytać na stronie:
http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=404
Prawa turysty w przypadku odwołanej wycieczki
W przypadku odwołania wycieczki biuro ma obowiązek informować o zmianie czasu wylotu lub o odwołaniu wycieczki. W takiej sytuacji musi również zaproponować klientom inną datę lub kierunek wycieczki, co najmniej w tym samym standardzie. W przypadku, gdy biuro zaoferuje niższy standard, a klient wyrazi chęć skorzystania z niej, zwracana jest też różnica w cenie. Kiedy zaś turysta nie przyjmie takiej propozycji, biuro musi zwrócić mu pieniądze. Odstąpienie od umowy musi być jednak pisemne, wysłane listem poleconym, należy w nim wskazać przyczynę rezygnacji z wycieczki. Wszelkie reklamacje dotyczące świadczeń biur podróży można kierować Federacji Konsumentów lub do miejskich rzeczników konsumentów. Adresy i numery telefonów można znaleźć na stronie internetowej UOKiK.